نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
712
-
الف
+

برگزاری مراسم روز فرهنگی تاجیکستان در «تبریز»

هنرمندان تاجیکستانی به منظور گسترش بیش از پیش ارتباطات فرهنگی میان تهران و دوشنبه به شهر «تبریز» سفر کردند.

به گزارش آیفیلم2، روز فرهنگی تاجیکستان با همکاری وزارتخانه های فرهنگ ایران و جمهوری تاجیکستان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور هنرمندان این کشور در تبریز آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تبریز در مراسم آغاز این رویداد فرهنگی اظهار کرد: بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی همچون بازار تبریز، خانه استاد شهریار نشست با استادان دانشگاه هنر، حضور در مقبره کمال خجندی، بازدید از هنرستان موسیقی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی و قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی در تبریز است.

اشتراکات فرهنگی فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بستر‌های توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش آرمان تبریز، وجود مقبره کمال‌الدین خجندی در تبریز و توجه ویژه مردم تاجیکستان به این شخصیت فرهنگی و هنری، ارتباط مردم این دو خطه را به یکدیگر نزدیکتر کرده است.

با توافق مسئولان فرهنگی و هنری ایران و جمهوری تاجیکستان، هفته فرهنگی این کشور، (۱۱ تا ۱۶ مهر ماه) همزمان در شهر‌های تهران، شیراز و تبریز در حال برگزاری است.

این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنر‌های دستی و لباس‌های ملی آن کشور است.

 مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی نیز ساعت 17:00 روز 16 میزان(مهرماه ) 1401 در تالار مجتمع فرهنگی تفریحی عباس آباد برگزار خواهد شد.

گفتنی است دومین گزارش ویژه آی فیلم ۲ از این رویداد با عنوان تیاتر «درفش کاویانی»، روز جمعه 15 میزان (مهر) 1401 ساعت 18:45 به وقت تهران 19:45 به وقت کابل و 20:15 دقیقه به وقت دوشنبه تاجیکستان از این رسانه نشر خواهد شد.

در پیوند با این خبر بخوانید:

گزارش تصویری از آغاز هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران

ایران و تاجیکستان تاریخ، فرهنگ و مدنیت مشترک دارند

گزارش اختصاصی آی فیلم 2 از اجرای تیاتر «درفش کاویانی» در تهران

وزیر فرهنگ تاجیکستان: آماده توسعه روابط فرهنگی و هنری با ایران هستیم

نظر شما
ارسال نظر